Opcje widoku
Reset

STOLICE EUROPY

(Wiedeń, Budapeszt, Bratysława)

Nasi uczniowie przez 6 dni zwiedzali przepiękne stolice Naszych sąsiadów. W pierwszy dzień wycieczki w Czech zwiedziliśmy Litomyśl – urokliwe miasteczko czeskiego kompozytora Bedricha Smetany z renesansowym pałacem wpisanym na Listę Dziedzictwa Kulturowego UNESCO. Odwiedziliśmy również miejsce Pola Bitwy pod Austerlitz.

Kolejnego dnia dotarliśmy do pierwszej z stolic Europejskich tzn. Wiednia, przejechaliśmy staromiejską obwodnicą zwaną "Ringiem", przy której mieszczą się m.in. budynki Muzeum Sztuki Naturalnej, Parlamentu, Ratusza, Teatru Zamkowego i kościoła Wotywnego, Dom Hundertwassera, spacerowaliśmy dziedzińcami Hofburga oraz ulicami Starówki Wiedeńskiej - Kartnerstrasse, Graben i Kohlmarkt prowadzące do gotyckiej Katedry św. Szczepana (Stephansdom), Opera Wiedeńska, spacerowaliśmy po ogrodach Schonbrunnu, wjechaliśmy na wzgórze Kahlenberg skąd Jan II Sobieski dowodził zwycięską Bitwą pod Wiedniem.

Kolejnego dnia spacerowaliśmy po Bratysławie: Bratislavski Hrad, Starówka z gotycką Katedrą św. Marcina, Brama Michalska, Gotycki Ratusz. A w kolejnych dniach pięknymi widokami przywitał nas Budapeszt gdzie pierwszą wizytą naszą była kąpiel w Termach Palatinus na Wyspie św. Małgorzaty. Zwiedzanie Budapesztu, m.in. Plac Bohaterów z Pomnikiem Millenium, zamek Vajdahuniad, Bazylika św. Stefana, Węgierska Opera Państwowa, Wzgórze Zamkowe, Pałac Królewski, Kościół Koronacyjny Macieja w Budzie, Baszta Rybacka, Parlament, budapesztański deptak – ulica Vaci oraz rejs statkiem po Dunaju to było dopiero przeżycie.

W drodze powrotnej do Polski zajechaliśmy do Szentendre nazwanym węgierskim Kazimierzem, zwiedziliśmy Wyszehrad - ruiny królewskiego pałacu oraz Ostrzyhom (Bazylikę św. Wojciecha).

Było super! Podziękowania dla Rodziców za zaufanie, Dyrekcji za możliwość wyjazdu, opiekunom oraz uczniom za super postawę.

Anna Czubala

Data dodania: 2024-04-13 09:09:22
Data edycji: 2024-04-13 09:11:16
Ilość wyświetleń: 39

Kalendarz

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej